תערוכות

חלקים | אלעד דוד

בתערוכתו 'חלקים' מציג אלעד דוד מספר עבודות צילום ואמנות מהשנים האחרונות. חלק מהעבודות הוצגו בתערוכות קודמות וחלקן מוצגות בתערוכה זו לראשונה, כמו סדרת צילומי הבנים שעל שמה נקראת תערוכה זו – 'חלקים'.

ברבות מעבודותיו עוסק דוד בצילום גברים. בעבודתו זו, אשר החלה להירקם לפני יותר משנה, מוצגים מספר צילומים נבחרים. העבודה מתארת מהלך צילום טיפולוגי של בחורים, אשר קושר קו בין נראותם החיצונית לבין כוחם של מושגים שונים, שמתגלה במעמד הצילום, ולא פעם מתהפכים. כך למשל המשמעות של להיות מביט או ניבט או היפוך יחסי הכוחות שבין צלם ומצולם. עצם הצגתו בתערוכה, מעלה אוסף הצילומים את השאלה, מי הוא זה מבין השניים החשוף והתלוי למעשה על הקיר.

בין העבודות הנוספות בתערוכה זו מציג דוד בחלקה את העבודה '54|28'. עבודה זו מלֻווה בטקסט אישי, החושף זיכרונות אינטימיים, וקיים בה עיסוק אובססיבי בניסיון להנציח את דמות האם ואת הזיכרונות מהעבר הקשורים בה, שעם קריאתם לא ברור עוד, אם הם ספק זיכרונות אמיתיים ספק מחשבות עיקשות, שהפכו לזיכרונות.

בצילומים הנוספים קיים עיסוק גראפי באובייקטים יומיומיים פשוטים, שהמניפולציות הדיגיטאליות, שעורך בהם דוד, הופכות אותם למשהו שונה חדש ומסקרן.

"לכל צילום כמעט" טוען דוד "יש גורם שלישי, והוא הצופה, אשר מעניק לכל עבודה את הפרשנות האישית שלו. בכך, בין אם רוצה בכך האמן, ובין אם לאו, הופך הצופה לחלק מהעבודה."

אלעד דוד (1)

 

 

 

 

 

 

אלעד דוד (3)

 

 

 


 

 

 

אלעד דוד (13)